X
Y
B
M
Fitt nők
Fitt nők
A fitt nők titkairól......
Fitt férfiak
Fitt férfiak
Fitt férfiak kiemelt doboz lead-je....
Fitt edzők
Egészséges gyerek
Gyerekeinket érdemes már egészen fiatalon az eg...
Fitt hírek
Testolvasás kurzus
Testolvasás/Bodyreading...
Fitt nők
Fitt nők
A fitt nők titkairól......
Fitt férfiak
Fitt férfiak
Fitt férfiak kiemelt doboz lead-je....
Fitt edzők
Egészséges gyerek
Gyerekeinket érdemes már egészen fiatalon az eg...
Fitt hírek
Testolvasás kurzus
Testolvasás/Bodyreading...

Legnépszerűbb diéták pro és kontra

Mielőtt bármilyen diétába belefognánk, üljünk le egy papírral és egy tollal és vegyük számba, mi minden változna meg az életünkben, ha elérnénk a vágyott testsúlyt. Ezután őszintén gondolkozzunk el azon, mennyire fontosak számunkra a leírtak. A diétázás ugyanis nem fogyókúra sokkal inkább életmódváltás, ezért a legfontosabb, hogy komolyan elhatározzuk, hogy változtatni akarunk, és olyan diétát válasszunk, amelyik legjobban illik a személyiségünkhöz.

Az Atkins diéta:

A világ egyik legismertebb diétája, mely főként a gyorsan elérhető látványos eredményeiért kedvelt. Az évek során sok változáson ment keresztül ez a módszer, mely a legfőbb ellenségként a szénhidrátokat tünteti fel, ugyanakkor vannak olyan ételek, melyeket korlátlanul lehet fogyasztani, így a diéta alatt egyáltalán nem kell koplalni. Ebben van az Atkins módszer veszélye is, hiszen nem szoktat mértékletességre, csak arra tanít meg, melyek a zsírszegény ételek. Így azoknak nem ajánlott ez a módszer, akik „mindegy, hogy mi, csak sok legyen" alapon étkeznek. Ennél a diétánál, főleg az elején, amikor minden szénhidrát fogyasztása tilos, arra is figyelni kell, hogy a megfelelő vitaminokat más módon vigyük be a szervezetbe.

Zóna diéta:

Mint a legtöbb súlycsökkenést elősegítő étrend, ez is az Egyesült Államokból indult világhódító útjára. Lényege, hogy a szervezet inzulinszintjét egy bizonyos szinten belül tartsa. Ezt pedig úgy lehet elérni, hogy minden étkezés alkalmával az egyes tápanyagok arányának ugyanannyinak kell lennie (szénhidrát 40%; zsír 30%; fehérje 30%). Ez a diéta főleg azoknak ajánlott, akik táplálékuk jelentős hányadát gyorséttermekből szerzik be. Mivel sok odafigyelést igényel a diéta, csak azok fogjanak bele, akiknek drasztikus változtatásokra van szükségük az étrendjükben és kitartóak a végső cél érdekében. Hosszú távon ugyanis a Zóna-diétának jelentős egészségjavító és súlycsökkentő hatásai vannak.

Weight Watchers:

Talán az egyik legkomplexebb módszer, melyet Jean Nidetch talált ki a hatvanas években. Ez a módszer egyfajta pontrendszeren alapul, ugyanakkor nem áll meg annál, hogy meg kell jegyezni melyik étel hány pontot ér. A súlyfigyelők négy alapszabálya: a rendszeres találkozások; a táplálkozás átstrukturálása; a napi rendszeres mozgás; és új szokások kialakítása. A diéta közösségi élmény szintjére emelése talán a legnagyobb garancia arra, hogy sikereket érjünk el vele. Hiszen a csoportok tagjai amellett, hogy egymást ösztönzik, egyfajta pontversenyben is részt vesznek, így az életmódváltás egyfajta játékká válik. Hátránya az, hogy ahhoz, hogy saját, esetleg családunk életét is egészségesebbé tegyük a diéta segítségével, meg kell találnunk, vagy ki kell alakítanunk a számunkra legmegfelelőbb súlyfigyelő csoportot.

A koplalást és egyoldalú táplálkozást ösztönző fogyókúrák ideje lejárt, a mai diéták lényege inkább az életmód egészséges mederbe terelése lett. Azonban figyelni kell arra, hogy semmit se vigyünk túlzásba, és hagyjunk egy kis helyet az élvezeteknek is. Egy forró nyári napon például ne álljunk neki pontokat számolni, ha megkívánunk egy kehely fagyit, csak hagyjuk szétolvadni a szánkban az édes íz kavalkádot.

Fitness Budapest on Facebook

Warning: implode() [function.implode]: Invalid arguments passed in /web/rejto10/fitnessbudapest.hu/modul/keret.php on line 470

Warning: implode() [function.implode]: Invalid arguments passed in /web/rejto10/fitnessbudapest.hu/modul/keret.php on line 475