A legnagyobb hiba amit minden futó elkövet edzés során, a nem megfelelő futócipő. A régi, már elhasznált vagy a lábhoz nem megfelelő, rossz cipő viselése nem csak balesetveszélyes, de kellemetlenségeket is okozhat. A megoldás az lehet a problémára, ha kifejezetten sport célra szakosodott boltban vásárolunk megfelelő futócipőt, ahol az eladók szakképzettek és segítenek a hozzánk és futási stílusunkhoz legmegfelelőbb lábbelit találni.

Ahhoz, hogy elkerüljük a vízhólyagokat ajánlott beszerezni egy varrás nélküli futózoknit is. Érdemes edzés előtt krémmel bekenni a belső combunkat, mivel olyan terület, ami kidörzsölődhet.

A másik jelentős hiba amit a kezdő futók elkövetnek, hogy a kezdeti sikerélményektől olyan nagyon lendületbe jönnek, hogy túl rövid idő alatt, túl sokat edzenek. Téves az az elgondolás, hogy minél többet futunk, annál jobb a szervezetünknek. Ezzel a hibával olyan sérüléseket is szerezhetünk amelyek túlerőltetésekből származnak és a kispadra kényszeríthetnek minket. Ennek a problémának az elkerülése érdekében tervezzünk pontosan. Tervezzük meg, hogy milyen távot szeretnénk futni, milyen gyakran fogunk edzeni és milyen gyorsan fogjuk lefutni a megtervezett távolságot.

A kezdő futóknak azt szokták ajánlani, hogy először sétával kezdjék majd ezután fokozatosan térjenek át a futásra. A motivációnkat erősíti, ha belépünk egy futóklubba, ahol heti rendszerességgel közös edzések vannak és a közösség segíthet abban is, hogy átlendüljünk a nehezebb időszakokon.

Egy szabadtéri stadion 400 méter hosszú, két egyenes és két ívelt szakasz található meg benne, mindegyik szakasz 100 méter hosszú. 8 versenysávot jelölnek ki, de a nagyobb stadionok esetén egy 9. pálya is kialakítható. A célvonal az egyik meghatározott egyenes végén található, a 100 méteres egyenes szakasz a célegyenes.

 

A professzionális versenyszférában rövidtávnak a 100 méter, 200 méter, 400 méter távolságot, középtávnak a 800 méter, 1500 méter, hosszútávnak a 3000 méter, 5000 méter és 10 000 méter távolságot tekintik.