Az 5 legjobb sport, ami jó hatással van az egészségünkre – Több tudományos kutatás is keresi a választ arra a kérdésre, hogy melyik sport lehet a legjobb hatással az egészségünkre. Ha rendszeresen sportolunk, rendszeresen testmozgást végzünk, akkor védjük a szívünket és az érrendszerünket.

A kutatók szerint, ha megfelelően sportolunk akár tíz évvel is tovább élhetünk, csökkenthetjük a túlsúlyt és a szív és érrendszeri rendellenességeket. A testmozgás a betegségek megelőzésében is hasznos segítség lehet, de a mentális problémák kialakulásának esélyét is csökkenti.

Ebben a cikkünkben bemutatunk öt olyan sportot, ami a kutatók szerint a lehető legjobb hatással lehet az egészségünkre.

Úszás

A Harvard Medical School tudósai szerint az úszást nevezhetjük a tökéletes edzésnek. Úszás közben a test minden egyes izomcsoportját használjuk. Az úszás javítja a sziv egészséget és az agyunkat is védi az öregségtől. A napközben kialakult helytelen testtartás a vízre feküdve kioldódik, szinte teljesen tehermentesülnek az ízületeink. Oldhatja a stresszt és javíthatja a hangulatunkat.

Tai-chi

A kínai eredetű harcművészet legnagyobb előnye, hogy életkortól és edzettségi szinttől függetlenül bárki gyakorolhatja. A tai-chi a lágy és könnyed mozdulatok fejlesztésére koncentrál. Gyakorlása során fontos figyelmet kell fordítanunk a helyes légzéstechnikára, a koncentrációra, a befelé figyelésre és az egyensúlyra.

Aerob mozgásformák

Egy Dániában végzett kutatás szerint az egészségvédelem szempontjából az aerob mozgásformák a legjobbak. Az érrendszer védelméhez hetente minimum százötven alacsony intenzitású vagy hetvenöt intenzív mozgású percre van szükség.

Tenisz

A Dán kutatás szerint az ütős sportok a legjobbak a szívrendszeri problémák megelőzősében. Úgy számították a Saint Luke’s Health Center kutatói, hogy a tenisz 9,7 évvel hosszabbíthatja meg az életünket.

Futás, kerékpározás partnerrel

A tudósok kiegészítették a tanulmányukat azzal a feltevéssel, hogy a jelenségre lehetséges, hogy a szociális közeg a magyarázat. Minden sport egészségvédő hatása növekedhet abban az esetben, hogy ha azt nem egyedül, hanem közösségben végzik. A hosszú élet szempontjából a többi emberrel fenntartott kapcsolat kulcsfontosságú, hiszen a szociális támogatás hatékonyan csökkenti a stresszt.