Abban az esetben, ha egyszerre szeretnénk fejleszteni testünket, lelkünket, a mentális képességeinket és az állóképességünket, válasszuk a spinninget, ami egy kardió edzés, nem más, mint edzőteremben végrehajtott, magas intenzitású, zenés, kerékpáros aerobik. Ez a mozgásforma ma már filozófiává, életformává nőtte ki magát, kortól és nemtől függetlenül bárki részt vehet.

Milyen pozitív hatásokat várhatunk ha spinningezni kezdünk?

• A spinning megerősítheti a szívet, jelentősen javíthatja a keringési rendszert, erősítheti az éralakat.
• A spinning nagymértékben javíthatja az állóképességünket, fejlesztheti tüdőnk hatékonyságát is.
• A spinning során óvjuk térdünk ízületeit és a szalagokat és ezzel meg is erősíthetjük azokat.
• A spinning a teremben végezhető mozgásformák közül a leghatékonyabb zsírégető.
• A spinning során nagyszerűen levezethető a bennünk lévő feszültség, stresszcsökkentő hatású lehet.
• A spinning megtanít minket küzdeni ezáltal erősítheti akaraterőnket.

Mire kell feltétlenül odafigyelnünk spinning edzésnél?

Érkezzünk időben az órára, hogy legyen időnk arra, hogy a lehető legjobb helyzetben, pozícióban legyen a nyereg, hiszen ha túl magasra vagy túl alacsonyra van állítva vagy akár ha csak egy osztással is magasabban vagy alacsonyabban ülünk, akkor nem csak kényelmetlenül fogjuk magunkat érezni az egész órán, de a pedálokon kifejthető erő mértéke sem lesz megfelelő. A beállítás nem olyan egyszerű dolog, mint amilyennek tűnik, érdemes az oktató segítségét kérni.

A kormány helyes magassága a nyereg szintjével egy vonalban található. Lehet, hogy kényelmesebbnek tűnik, hogy ha a nyeregnél magasabbra állítjuk a kormányt, mert nem kell nagyon előredőlnünk vagy úgy érezhetjük magunkat, mintha csak egy Harley Davdisonon ülnénk, azonban ilyen pozícióban nem megfelelő hatékonyságú az erőkifejtés, hosszabb távon pedig kényelmetlenebb lesz a gerincünknek éppen úgy, mint ha túl alacsonyra helyeztük volna. A kormány maximum 1-2 osztással lehet csak feljebb a nyeregnél.

Szerző

Hozzászólások lezárva.