A TRX egy levédett márkanév, a Totalbody Resistance Exercise rövidítése. A sporteszközöket gyártó cég fő tevékenységén túl az általa gyártott sporteszközökkel kapcsolatos edzésprogramok készítésén túl az eszközökhöz tartozó oktatással és edzőképzéssel is foglalkozik. A TRX Suspension Trainer a funkcionális edzés egyik alapeszköze, lehetővé teszi az izomláncok edzését. A könnyen hordozható hevederrendszer egy mozgatható edzőteremként is felfogható. A Suspension Training vagyis a felfüggesztéses edzés során a kezünket vagy a lábunkat egy felfüggesztési pont tartja, a másik végtag a talajon támaszkodik. A saját testsúlyunkat használjuk ellenállásként ezáltal gyakorlatok százai végezhetjük el.

A TRX-szel valójában végtelen számú gyakorlat elvégezhető és az egész testünket meg tudjuk vele mozgatni, segítségével fejleszthetjük az erőnket, az állóképességünket és a törzs izmok stabilitását tudjuk fejleszteni.
Ha először készülsz TRX edzésen részt venni, akkor jó ha tudod, hogy léteznek induló, alapozó csoportok, de a legtöbb helyen egy olyan csapat vesz részt rajtuk, ahol a tagok, már jó ideje oda járnak és ezért rendelkeznek jó nagy adag tapasztalattal a gyakorlatok végrehajtásával és a saját teljesítőképességük ismeretével kapcsolatban. A TRX nem egy kezdő óratípus. Az első néhány alkalom után erős izomlázunk lehet, de mindez ne vegye el a kedvünket!

Az első célunk az legyen, hogy a gyakorlatokat helyesen végrehajtjuk. Utána növeljük az intenzitást és ne akarjunk ugyanúgy teljesíteni, mint akik már régóta oda járnak. Inkább csináljunk kevesebb ismétlést, de nincsen értelme rossz technikát rögzíteni és azzal terhelni a szervezetünket. Sokkal nagyobb koncentrációra lesz szükségünk, mivel ennél az edzés formánál a teljes testünk dolgozik.

Hogyan tudunk felkészülni a lehető legjobban, ha kezdőként TRX edzést választjuk?

Az edzésre érkezzünk kipihenten, ne legyünk fáradtak. Tekintsünk nagy örömmel az edzésre és gondoljuk azt, hogy nagyszerű dolgok fognak történni. Legyünk kitartóak az első hetekben, lehet, hogy úgy érezzük, hogy mi vagyunk a leggyengébben a teremben, de gondoljunk arra, hogy mindenki így kezdte! Adjunk időt magunknak és figyelmeztessük magunkat: edzésről edzésre egy jobban és jobban fog menni!

Szerezzünk magunknak egy edzőpartnert, akivel kölcsönösen tudjuk biztatni és motiválni egymást, amikor ki akarunk hagyni egy edzést. Komoly motiválóerővel bír egy olyan edzőtárs, aki akkor is elmegy edzeni, amikor mi nem mennénk.