Úszás Life1wellness - Fitness Budapest

Az úszás egy olyan sporttevékenység, amit versenyszerűen, de szabadidős tevékenységként is lehet űzni. Sokan egészségmegőrzési vagy egészségfenntartási célból kezdenek el úszni. Az úszás azért az egyik leghatékonyabb mozgásforma, mert egyszerre mozgatja meg a legtöbb izomcsoportot, továbbá kicsi a sérülés veszélye. Egészségügyi célból a gerinc és mozgásszervi bántalmakban szenvedőknek vagy a baleseti, keringési rehabilitációban résztvevőknek szokták javasolni.

A ritmusos tempózás, a vízbe merülés és kiemelkedés a levegővétel váltakozása révén a légzőszerv igen nagy tréningnek van kitéve úszás közben, ez az egyetlen sportág, ami rákényszerít minket a légzésszabályozásra. Az úszás során az alsó és a felső testre egyforma munka hárul, gyorsúszás során a testünknek egyenesnek kell maradnia, ami igencsak igénybe veszi a has, a csípő, a comb és a hát izmait.

A mell és a gyorsúszás lettek a legnépszerűbbek az úszásnemek közül, a mellúszásnál tipikus hiba, hogy sokan végig kitett fejjel úsznak, ami nagyon nagy terhet jelent a nyakizomnak és a gerincnek is. Ez egyáltalán nem kedvező és a technikailag szabályos mellúszásnál sokkal inkább fárasztóbb is.

Az úszás kedvezően befolyásolhatja a szív- és érrendszer, a légzőrendszer, az anyagcsere és az egész szervezet működését és mivel az állóképességi sportok közé tartozik az akaraterőnket és a kitartásunkat is kondícióban tarthatja.

Life1 uszoda - fitnessbudapest

Ez mind igaz, de már öreg vagyok hozzá! Gyerekkorban kellett volna elkezdeni!

A Life1-ben tartanak olyan csoportos úszás órákat, ahol a részvétel nincsen korhoz, nemhez, illetve úszás tudáshoz kötve. Bárki részt vehet az órán! Akkor is felkeresheted, hogy ha csak egy jó edzésen szeretnél részt venni, de akkor is, ha nem tudsz úszni, teljesen kezdő vagy, részt vehetsz akkor is, ha új úszásnemet szeretnél szabályszerűen megtanulni, de akkor is ha csak a technikádon szeretnél egy kicsit csiszolni.

Abban az esetben, ha kezdő vagy akkor az edzést vízhez szoktatással kezdik számodra, majd lépésről lépésre haladva vezetik be az újabb feladatokat, levegővétel, siklás, lebegés ezek mind hozzátartoznak az úszásoktatás alapjaihoz, biztos és helyes elsajátításuk szükséges a tovább haladáshoz. Ha nem teljesen kezdő vagy, akkor pár hossz bemelegítés után rátértek arra, amit tanulni vagy gyakorolni szeretnél. A gyakorlatokat lehet úgy variálni, hogy senki számára nem lesz unalmas a csoportos óra!

https://www.life1.hu/corvin-wellness/szolgaltatas/uszasoktatas/