Az egészséges táplálkozás ösztönzi a helyi termelőtől történő vásárlást, aminek hatására friss, kevesebb tartósítószert tartalmazó élelmiszert fogyaszthatunk. Az egészséges táplálkozás egyik alapszabálya, hogy több gyümölcsöt és zöldséget, valamint halat és szárnyast kezdünk el enni. A szénhidrát fogyasztását megpróbáljuk elkerülni ugyanúgy ahogyan a cukrot, sót, állati zsírt.

Fontos, hogy ne hagyjuk ki a reggelitSajnos sokan vagyunk, akik a reggeli étkezést nem vesszük eléggé komolyan. Egy iskolai nap vagy egy munkanap kezdetekor gyakran nem jut elég idő arra, hogy nyugodtan elkészítsük a reggelinket, leüljünk és elfogyasszuk azt.

Kutatások szerint, a rostokban gazdag reggeli nem csak arra jó, hogy a továbbiakban ne legyünk éhesek, de az is elősegíti, hogy energikusabban kezdjük a napot. Ha egészséges életmódot élünk és megfelelően reggeliztünk akkor jobban tudunk koncentrálni és a szellemi frissességünk is jobb lesz aminek köszönhetően a teljesítményünkre is jó hatással lehet.

Rendszeresen étkezzünk

Több táplálkozástudománnyal foglalkozó kutatás is arra a következtetésre jutott, hogy az elfogyasztott étel mennyiségén és minőségén túlmenően az étkezések gyakoriságának is fontos szerepe van a szervezet anyagcseréjével kapcsolatban.

Másfél – két órával a lefekvés előtt már ne fogyasszunk semmit

Miután ettünk, a testünk éberré válik annak érdekében, hogy az elfogyasztott élelmiszert fel tudja dolgozni. Este, éjszaka sokkal inkább lazulásra, pihenésre, alvásra van szüksége a szerveznek, mint ilyen feladatok ellátására. Egy olyan kutatás során, amelybe hétszáz olyan embert vontak be, akik magas vérnyomással küzdöttek bebizonyosodott, hogy ha az esti lefekvés előtt két órával ettek, akkor a vérnyomásuk magas maradt.

Folyadékbevitel! Igyunk sok vizet, gyümölcslét, teát

Az emberi testnek ötven-hatvan százalékát víz képezi és fontos szerephez jut a szervezet működtetésében. A vérkeringés biztosításán túl, befolyásolja, hogy a vér megfelelő összetételű legyen, szabályozza a vérnyomásunkat és biztosítja a szervezet megfelelő belső hőmérsékletét.

Ahhoz, hogy a szervezetünk zavartalanul és kiegyensúlyozottan működjön a szervezetbe jutó folyadéknak nagyon nagy szerepet kell tulajdonítanunk.

Aszalt gyümölcsöt, diófélét, mandulát fogyasszunk chips és csoki helyett

Aszalás során a friss gyümölcs víztartalmát jelentősen csökkentjük. Az aszalás egy természetes tartósítási eljárás, aminek során ha megfelelően tároljuk, adalékanyagok nélkül is hosszú időn

keresztül megőrzik tápértéküket. A boltokban ezen túl mégis kaphatunk olyan aszalt gyümölcsöket, amelyek kémiai anyagokat tartalmaznak. A legjobb, hogy ha saját magunk készítjük el az aszalt gyümölcsöket.

Szerző

Hozzászólások lezárva.