Egy lenézett, ám annál hatásosabb mozgástevékenység


Ha elhatároztuk magunkat, hogy egészséges életmódot szeretnénk folytatni, akkor fontos tudnunk, hogy az egészséges életmód kialakítása nem egyik napról a másikra megvalósuló folyamat, sokkal inkább egy hosszabb folyamat eredményeként jön létre. A táplálkozás mellett fontos a megfelelő testmozgás megtalálása és a kitartás is.

Egy lenézett, ám annál hatásosabb mozgástevékenység

Mit tehetünk abban az esetben, hogy ha nem bírjuk a futást? Gyalogoljunk! Ahhoz, hogy a gyaloglóedzésünk a lehető leghatékonyabb legyen, csak néhány jótanácsot kell megfogadnunk! Sokan vannak, akik lenézik a gyaloglást, mint sport tevékenységet, ők nagyon nagyot tévednek! Az egyik leghatékonyabb mozgás, amit még az idősek is és a súlyos, krónikus betegséggel küzdők is elkezdhetnek az nem más mint a gyaloglás.

Egy lenézett, ám annál hatásosabb mozgástevékenység

A gyaloglásban, ugyanúgy mint a kocogásban és a futásban is nagy szerepet kapnak a törzs, a hát és a hasizmok. Úgy tudunk némi terhelést levenni a lábainkról, hogy ha a törzsizmokat is bevonjuk a mozgásba. Abban az esetben, hogy ha gyaloglás közben egy kicsit előre dőlünk és a köldökünket megpróbáljuk a gerincünk felé húzni, megfeszítjük a hasizmainkat és ezzel máris sokkal többet teszünk annál, mint, hogy egyik lábunkat a másik elé helyezzük.

Egy lenézett, ám annál hatásosabb mozgástevékenység

Az egyik legfontosabb alapszabály a megfelelő öltözet kiválasztásában természetesen az, hogy kényelmes sportruhát kell választanunk, akár gyaloglás, akár kocogás, akár a futás mellett döntöttünk. A kényelmes ruhában gond nélkül tudod mozgatni a végtagjaidat. Talán ezzel mindenki tisztában van, ami fontos még a sportruha kiválasztásánál, hogy jól szellőző és izzadtságot vezető anyagból készüljön. A legjobb, hogy ha pamutot vagy kifejezetten sportruházat készítéséhez gyártott elasztikus anyagból készült ruhát választunk.